La Fundació

Una nova època Covid-19

La pandèmia causada pel COVID-19 no ha deixat insensible a ningú. Tots som testimonis de les petjades que ha deixat en el nostre entorn. El món sencer està passant moments de veritable tribulació.

Som conscients del què ha significat la crisi sanitària i sobretot la recessió econòmica que comporta a moltes persones, sobretot immigrants?

Moltes de les mares que vénen al Centre d’Atenció a Famílies Monoparentals maternes de la Fundació Teresa Gallifa o les que viuen al nostre pis temporal s’han quedat sense feina, fent la seva situació encara més vulnerable.

Davant d’aquesta realitat es fa més necessària que mai l’atenció a les mares monoparentals que atenem. És urgent augmentar la nostra capacitat d’ajuda. Durant el confinament vàrem adaptar la nostra activitat fomentant l’atenció telefònica i online, així com vàrem fer repartiment de les donacions de productes de primera necessitat a domicili.

Actualment, prenent les mesures sanitàries recomanades, podem realitzar les donacions a la Fundació i seguim amb la nostra atenció a les mares monoparentals en situació de vulnerabilitat.

Arrel de la situació actual sobrevinguda, i gràcies a la incorporació d’una nova voluntària a la Fundació, hem iniciat unes xerrades sobre salut. Àngels Casanovas és infermera, i rep a les mares que atenem, els pregunta per la seva salut i la del seu fill/a, les escolta i les assessora sobre temes de salut i nutrició. També els recorda les precaucions per evitar el COVID-19. Finalment els oferim els productes de farmàcia que necessitin, com termòmetres, gel hidroalcohòlic, gases, tisores infantils, aspirador nasal, biberons i xumets, etc.

Properament realitzarem altres xerrades de formació sobre temes psicològics, pedagògics i laborals.

Treballem per a la inclusió social de les dones embarassades i les famílies monomarentals, perquè puguin gaudir de la seva maternitat amb el suport que necessiten.

Desenvolupem projectes que donen suport a la tasca d’acompanyament que realitzen en el Programa Integral Maternoinfantil de la Llar Santa Isabel i la Residència Mare Teresa.

Actualment tenim dos projectes principals:

• Un habitatge temporal per a famílies monomarentals en risc d’exclusió, en el que realitzem un acompanyament psico-social individualitzat. És un habitatge pont entre la Llar Santa Isabel-Residència Mare Teresa i la plena autonomia.
  • Un Centre d’atenció a famílies monomarentals en risc d’exclusió. Oferim atenció psicològica i/o emocional, assessorament en recursos comunitaris (d’ajuda social i formatius-laborals), derivació a serveis jurídics especialitzats i donacions directes a través del nostre Centre de Recursos.

T’agradaria col·laborar en els nostres projectes?

La nostra tasca és possible gràcies a l’ajuda de persones i entitats, que ens donen el seu suport de diferents maneres:

• Donació del teu temps, fes-te voluntari o voluntària. Contacta amb nosaltres i mirarem com podem encaixar les nostres necessitats amb els teus interessos.
  • Donació de roba infantil fins a 6 anys, mobiliari o altres objectes en bon estat que necessiten les dones i mares amb fills petits que atenem. Per exemple: cotxets, bressols, trones, motxilles portabebès, estoigs d’higiene, paquets de bolquers, etc.
  • Donació econòmica al número de compte de la Fundació Privada Teresa Gallifa, que anirà íntegrament als nostres projectes: